Skip to main content

'Paling ngeri masa nak check out' - Suami isteri terkejut dengan kualiti hotel acah luxury ini, siap nak denda beratus ringgit!


Para pengguna seringkali dinasihatkan untuk memeriksa maklumbalas pelanggan sebelum menggunakan sesebuah perkhidmatan itu. Ini bagi mengelakkan anda juga menerima nasib yang sama sekiranya sesebuah perkhidmatan itu tidak memuaskan. 


Baru-baru ini, seorang wanita tampil berkongsi mengenai pengalamannya menginap di sebuah hotel di Kuala Lumpur yang dianggapnya tidak bersih dan layanan yang diberikan juga amat mengerikan. 


Baca perkongsian di bawah dan kongsikan pandangan anda di ruangan komen. 


SAYA dan suami menginap di hotel ini sekitar Februari, tetapi baru hari ini berkesempatan untuk berkongsi mengenainya. Memandangkan tagline hotel ini 'luxury', maka harapan kami juga adalah tinggi. Namun harapan itu hancur musnah apabila kami melangkah masuk. 


Seawal check in lagi, kami telah diberi peringatan untuk tidak mengapa-apakan barang hotel ini atau berdepan dengan denda yang menanti. Ternganga kami mendengarnya. Awal-awal lagi dah bagi bad impression. 


Masuk ke bilik, tengok-tengok bilik berhabuk dan tak berapa bersih. Baca di Google Review pun, ramai yang mengadu mengenai tahap kebersihannya. 


Keesokan harinya, masa nak breakfast pun adalah ala kadar. Baca review lain, siap ada nampak lipas berlari kat makanan. Kalau berlaku di depan saya, boleh muntah terus kot. 


Selepas selesai breakfast, ingatkan nak pergi mandi di kolam. Bila pergi, tu diaaa! Air kolam berminyak, geli! Dinding kolam pula siap merekah, jem! Tak ada selera terus. 


Balik semula ke bilik. Ketika tengah duduk berehat, kami menerima panggilan peringatan untuk check out pada jam 12 tengah hari. Tak sabar betul nak menghalau pelanggan. 


Ingatkan sampai situ je mimpi ngeri, rupa-rupanya paling ngeri semasa nak check out. Kami diminta menunggu sebentar, rupa-rupanya mereka nak periksa bilik. 


Selepas sekian lama menunggu, kami dipanggil datang ke kaunter. Dengan muka serius tanpa sebarang senyuman, cadar bilik ditebarkan di atas meja kaunter, di hadapan pelanggan lain. 


Ada sedikit kotoran, rupa-rupanya tercalit di cadar. Rajin pula dia periksa cadar itu ye? Betul-betul teliti dia periksa. Kami kemudian diminta untuk membayar denda ratusan ringgit sebagai ganti rugi. Suami saya mula bertekak mempertahankan hak kami sebagai pelanggan. Selama ini, hotel jauh lagi hebat kami inap pun tak pernah buat begini. 


Kami enggan membayar, pihak hotel pula menyuruh kami membawa cadar tersebut pergi ke dobi untuk dibasuh dan dikembalikan. Ah sudah! Celah mana pula nak mencari dobi di Kuala Lumpur? Kami bukannya orang sini, mana tahu. Menyusahkan! 


Akhirnya kami bawa cadar ke bilik air lobi hotel untuk dibasuh sendiri. Sekejap saja kotoran itu dapat dihilangkan. Memang tak berbaloi nak kena pergi ke dobi. Apatah lagi membayar denda ratusan ringgit untuk secalit kotoran itu. Mujur masih ada akal, nak basuh sendiri. 


Selesai membasuh, bawa balik cadar dan diserahkan di kaunter. Ingatkan dah selesai, ditunjuk pula tuala yang diambil dari bilik hotel, ada kesan lipstick. Mungkin saya tak sedar masa lap muka.


Mereka nak denda lagi, apa lagi suami saya jadi rimau. Bila keadaan kelihatan semakin tegang, seorang staf yang agak baik cuba memujuk kami dan berkata, biarkan dia basuh dan tinggalkan sahaja tuala itu. Dia juga sempat mengadu yang dia juga tidak tahan bila setiap hari terpaksa menghadap benda yang sama. 


Dari situ boleh nampak yang staf mereka sendiri juga tidak suka berdepan dengan situasi seperti itu tetapi terpaksa sebab kerja. Apatah lagi kalau pelanggan, kan? 


Walaupun ngeri, saya masih tak sampai hati nak reveal hotel ini. Tetapi kalau ada banyak permintaan, saya akan beritahu. Semoga orang lain tidak terkena seperti kami. 


Dalam gambar itu, staf tengah spotcheck cadar pelanggan lain pula. Bukan kami saja yang terkena tau. Ini bukan hotel luxury betul, tetapi acah-acah nak luxury. Silap saya tak baca review dulu sebelum book sebab nak cepat. Saya baca selepas terkena, rajin-rajinlah membaca review dulu ye. Hahaha! 



Sumber: Pakej Percutian

Popular posts from this blog

'Biarlah orang kata kami kedekut tak bagi pegang anak'

Tiba-tiba pernafasan anak berbunyi laju dan perutnya berombak, membuatkan pasangan suami isteri ini panik melihat keadaan anak mereka itu lalu membawanya ke klinik sebelum dirujuk ke hospital untuk mendapatkan rawatan.  Setibanya di hospital, keadaan si kecil itu tidak menunjukkan perubahan yang positif meskipun doktor cuba memberikan rawatan. Doktor terpaksa menghubungi semua PICU di hospital berhampiran dan pesakit itu dihantar ke PICU Hospital Ipoh.  Menurut doktor, keadaan pesakit agak kritikal dan jika tidak diberi rawatan segera, dia mungkin boleh terus pergi buat selamanya. Apa puncanya? Menurut ibunya, Farah Rahim, anaknya itu mula mengalami batuk semenjak kenduri akikah Februari lalu. Ditambah pula dengan keadaan sekeliling yang tidak begitu mengizinkan dipercayai menjadi punca anaknya jatuh sakit.  ASSALAMUALAIKUM , hari ini saya baru ada kekuatan untuk menceritakan apa yang berlaku pada 17 Mac lalu. Lebih kurang jam 3 petang, Harraz tiba-tiba saja nafas...

(Video) Restoran Dflora Air Buah di Terengganu dah diserbu penguatkuasa?

Susulan tular video pemilik restoran di Terengganu dipeluk sekumpulan lelaki mata keranjang, wanita berkenaan dipercayai telah menyahaktifkan akaun TikToknya yang mempunyai lebih 300,000 followers.  Walaupun akaun tersebut telah dinyahaktifkan, ada beberapa akaun lain yang menggunakan namanya dipercayai didalangi oleh individu tidak bertanggungjawab untuk meraih followers dengan cara mudah. Pengendali akaun palsu berkenaan tanpa takut dengan dosa, memuat naik video wanita terbabit dengan caption yang sengaja mengundang kecaman.  Sementara itu semakan di Facebook, ada beberapa pihak memuat naik video menunjukkan wanita berkenaan melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya ketika melayani pelanggan yang datang ke premis perniagaannya.  Tidak kurang juga ada golongan isteri memberi 'teguran' kepada pasangan masing-masing agar tidak mengikut sebarang aktiviti konvoi permotoran kerana bimbang ada yang akan mengambil kesempatan singgah di restoran tersebut semata...

“Lebih Teruk Dari Pelacur” – Wanita Dedah Muslimah Penggoda Yang Sering Mengganggu Rumahtangganya

Kawan sekolah menengah ku dulu namanya Amani (bukan nama sebenar) merupakan seorang guru sekolah rendah mengajar di bandar K, Selangor dan berstatus janda anak dua. Kisahnya bermula apabila saya memperkenalkan dia kepada abang ipar yang merupakan seorang duda anak dua. Pada mulanya, Amani menolak abang ipar disebabkan belum sedia untuk hubungan serious dan masih trauma dengan kisah rumahtangga sebelumnya. Namun selepas dua bulan, Amani menyatakan bahawa hatinya telah terbuka menerima abang ipar kerana sikap abang yang matang dan budiman. Abang ipar mewakilkan kedua ibubapa aku merisik Amani kerana dia telah yatim piatu, manakala rumah orang tua Amani terletak tidak jauh dari rumah keluargaku. Suami meminta akaun Facebook dan nombor telefon Amani, aku fikir itu untuk hubungan perkenalan biasa dengan bakal kakak iparnya. Sejurus sebelum hari merisik, Amani tiba-tiba buat hal dan tidak mahu majlis merisik diteruskan. Namun abang ipar bertegas untuk meneruskan rancangan as...