Skip to main content

'Memang saya marah, tapi apa pun saya minta maaf' - Datin Nona


Minggu lalu, viral di media sosial klip video seorang wanita memarahi pekerja restoran The Chicken Rice Shop (TCRS) Alamanda, Putrajaya kerana tidak mengambil pesanan mereka selepas menunggu 10 minit. 

Ekoran kes itu, tiga kakitangan pengurusan tertinggi TCRS bertemu dengan isteri komposer terkenal itu, Datin Nona, bagi memohon maaf dan menjernihkan semula keadaan. 

Pengurus Latihan Perkhidmatan Pelanggan, Julia Mohamed Noor, juga kesal dengan kejadian itu memohon maaf atas perbuatan kakitangannya itu yang juga pengurus TCRS cawangan Alamanda. 

"Kami minta maaf. Kami sangat prihatin dengan apa yang berlaku. Sudah tentu pihak kami takkan biarkan sahaja insiden itu. Nak viral, virallah, kami bukan macam tu. 

"Kami sudah bertemu dan dengar penjelasan dia. Kami tidak menyebelahi mana-mana pihak sebab kami mahu bersikap adil kepada sesiapa sahaja. Pelanggan amat penting tidak kira siapa pun mereka. 

"Jika tindakan segera sudah diambil sebaik sahaja insiden itu viral. Kakitangan itu juga sudah diberikan kaunseling. Kami ambil positif maklum balas datin. Ia amat penting untuk membantu kami memperbaiki mutu perkhidmatan kami," katanya memetik laporan dari mStar Online, Khamis. 


Sementara itu, Pengurus Latihan Kumpulan dan Perhubungan TCRS, Badrul Hisham Mohd Zahir berkata, TCRS sebenarnya tidak mengamalkan sistem beratur pada waktu biasa. Pelanggan hanya perlu beratur apabila restoran penuh dengan pelanggan. 

"Bila ada kosong, mereka boleh masuk sahaja. Tunggu staf bersihkan meja, duduk dan kemudian pesanan mereka akan diambil. 

"Jadi kami amat kesal. Insiden ini tidak seharusnya berlaku. 

"Bagi saya, pengurus perlu tengok kes demi kes. Ia mudah, semuanya mengenai logik akal. Jadi kami harap insiden seperti ini tidak akan berulang lagi," katanya. 

Datin Nona turut memohon maaf dan mengakui emosi apabila dilemparkan dengan kata-kata mereka tidak akan dilayan jika masuk tanpa beratur. 

"Saya mak-mak jadi bila dah sampai mak-mak punya level tu memang mengamuklah, lebih-lebih lagi bila dengar perkataan kalau masuk kami tak layan. 

"Memang saya marah. Tapi apa pun saya minta maaf. Saya bukan niat nak viralkan video tu untuk popular. Saya sendiri terkejut dan tak jangka video itu mencecah 1.6 juta tontonan. 

"Niat saya hanya mahu kedai ini perbaiki kelemahan sistem perkhidmatan mereka. Rata-rata penduduk di Putrajaya suka nasi ayam di sini. Jadi apa kata lakukan penambahbaikan untuk keselesaan semua," katanya. 

Sumber: mStar Online

LAPORAN BERKAITAN

Popular posts from this blog

'Heran deh, ini negara (Malaysia) hobbynya cari kambing hitam' - Apabila netizen Indonesia gagal fahami isi berita Covid-19

26 April 2020, Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan bahawa lebih 70 peratus kes Covid-19 yang diimport berasal dari Indonesia .  Menurut data Kementerian Kesihatan, seramai 139 rakyat Malaysia yang pulang dari luar negara disahkan positif Covid-19. Dari jumlah itu, 71,22% (99 orang) rakyat Malaysia pulang dari Indonesia.  Kes yang selebihnya membabitkan mereka yang pulang dari United Kingdom, Singapura, Turki, Belanda, Amerika, Thailand, Perancis dan Bangladesh.  Kenyataan Dr Noor Hisham itu kemudian disiarkan juga di laman berita Indonesia, Kaskus. Malangnya, pembaca laman itu gagal memahami isi kandungan berita tersebut lalu menuduh Malaysia menjadikan Indonesia sebagai kambing hitam, kononnya punca penularan wabak Covid-19 di Malaysia adalah berpunca dari Indonesia.  Netizen Indonesia menuduh Malaysia gemar mencari 'kambing hitam', malah menuduh lockdown di Malaysia gagal.  Keadaan bertambah buruk apabila satu laman ...

'Biarlah orang kata kami kedekut tak bagi pegang anak'

Tiba-tiba pernafasan anak berbunyi laju dan perutnya berombak, membuatkan pasangan suami isteri ini panik melihat keadaan anak mereka itu lalu membawanya ke klinik sebelum dirujuk ke hospital untuk mendapatkan rawatan.  Setibanya di hospital, keadaan si kecil itu tidak menunjukkan perubahan yang positif meskipun doktor cuba memberikan rawatan. Doktor terpaksa menghubungi semua PICU di hospital berhampiran dan pesakit itu dihantar ke PICU Hospital Ipoh.  Menurut doktor, keadaan pesakit agak kritikal dan jika tidak diberi rawatan segera, dia mungkin boleh terus pergi buat selamanya. Apa puncanya? Menurut ibunya, Farah Rahim, anaknya itu mula mengalami batuk semenjak kenduri akikah Februari lalu. Ditambah pula dengan keadaan sekeliling yang tidak begitu mengizinkan dipercayai menjadi punca anaknya jatuh sakit.  ASSALAMUALAIKUM , hari ini saya baru ada kekuatan untuk menceritakan apa yang berlaku pada 17 Mac lalu. Lebih kurang jam 3 petang, Harraz tiba-tiba saja nafas...

(Video) 'Rider Shopee Food samseng sepak pak guard taman rumah aku!'

Tindakan seorang penghantar makanan menyepak pengawal keselamatan di Taman Bukit Meringin, Kajang, mengundang rasa tidak puas hati penduduk di taman perumahan itu.  Berdasarkan video dashcam dari kenderaan saksi, kejadian tersebut berlaku pada jam 6.26 petang, Jumaat lalu.  Menurut saksi yang juga penduduk di kawasan itu berkata, penghantar makanan terbabit menunggang motosikal jenis Yamaha 135 LC dengan nombor pendaftaran VJG 7764.  "Guard (pengawal keselamatan) itu bertanya, dia nak pergi ke rumah nombor berapa? Rider kata nak pergi rumah nombor tiga.  "Guard maklumkan rumah nombor tiga itu kosong, tak ada penghuni dan banglo itu sudah lama ditinggalkan.  "Rider itu tak puas hati, terus turun dan sepak guard itu. Disebabkan tak nak bergaduh, guard terpaksa bagi masuk. "Setelah diselidik, penghantar makanan itu sebenarnya mahu pergi ke jalan nombor tiga, bukannya rumah nombor tiga," kata saksi.  Ekoran kejadian itu, Ketua Pengawal Kese...